گوگل و فیسبوک دو غول تبلیغات دیجیتالی



دو غول تبلیغات دیجیتالی

فیس بوک : ۹.۳ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است؛ رشدی ۴۵ درصدی در مقایسه با سال گذشته و گوگل نیز خبر درآمد ۲۶ میلیارد دلاری، با ۲۱ درصد پرش در مقایسه با همین دوره در سال گذشته را روی وبسایت خبرگزاری خود قرار داد.

بیشتر این درآمدها از طریق تبلیغات آنلاین به دست آمده اند؛ ۸۷ درصد برای گوگل و رقم باورنکردنی ۹۸ درصد برای فیسبوک. در مقایسه با این دو، توییتر یکی از بدترین فصول خود را پشت سر گذاشت، رشد صفر درصدی کاربران، و البته کاهش دو میلیونی در مخاطبین تبلیغات آنلاین این شرکت یعنی کاربران آمریکایی. اسنپ، پر سر و صداترین شرکت، با سهام عمومی، که صنعت تکنولوژی به خود دیده است، از زمان عمومی شدن با سراشیبی ارزش سهام روبه رو شده است.

با در اختیار داشتن این اطلاعات، می توان به اهمیت استراتژی تبلیغاتی گوگل و فیسبوک پی برد.

این موضوع یک دید کلی از آینده ی فضای مجازی به دست می دهد، چون شاید در آینده ای نه چندان دور، تبلیغات تنها عنصر شکل دهنده ی قدرت آنلاین باشد.

روشن است، فیسبوک و گوگل نقشی پررنگ تر از همیشه در شکل دهی دنیای آنلاین بازی خواهند داشت.

فیسبوک پیشرفت خود را بیشتر از هر شرکتی مدیون درآمدهای تبلیغاتی خود است و این موفقیت را از طریق بسته های پیشنهادی تبلیغاتی خود تضمین می کند؛ حتی اگر این پیشرفت به معنای آن باشد که همه صفحه ی پلتفرم خود را از تبلیغات پر کرده باشد.از طرفی پیشرفت تبلیغات سی‌پی‌سی گوگل (هزینه‌ی تبلیغات به ازای کلیک) از پیش بینی های کارشناسان عقب مانده است.

دلیل آن هزینه ی کمتر تبلیغات موبایلی این شرکت و آمار بالای استفاده از مرورگر موبایل گوگل است.

با وجود این کاستی ها، این دو به همراه هم منحصرا بر تبلیغات آنلاین حکمرانی می کنند، و طبق پیش بینی ها رشد خواهند کرد.

گوگل و فیسبوک به هر سمتی که بروند، دنیای تبلیغات دیجیتالی را به سمت خود می کشانند.

پلتفرم هایی چون اسنپ و توییتر ممکن است روی زبان ها باشند؛ اما مخاطبین محدودی دارند و هنوز هم درگیر اثبات ارزش خود به صاحبان کسب و کارند. این به آن معناست که هم اکنون تصمیم کسانی که قصد تبلیغ کسب و کار خود را دارند برای آنها گرفته شده است.